Officemanager Rachel

Officemanager Rachel

Vertel!

In 2010 ben ik bij Brusse & Masselink, de Twentse Advocaten begonnen. Eerst fulltime als juridisch secretaresse en sinds 2014 als Officemanager. Tegenwoordig combineer ik mijn werk met het moederschap en ben ik drie dagen in de week te vinden op ons kantoor in Almelo. Onder mijn verantwoordelijkheid vallen o.a. Inkoop, ICT en Marketing.

Een goede start

Mijn kantoordagen begin ik standaard met een kop koffie en meestal ook met een praatje een aantal collega’s. Mijn e-mail check ik ’s ochtends thuis al, dat scheelt weer op kantoor. Hoewel ik van efficiënt werken houd, is dat in mijn functie niet altijd mogelijk. Het is meestal van-de-hak-op-de-tak waardoor het soms lastig is om gefocust te blijven. 

Collega's helpen

Op kantoor hangt een open informele sfeer, collega’s zijn vrij om bij elkaar naar binnen te lopen en wanneer er een probleem is, dan rust op mij de taak hiervoor een oplossing te vinden. Gelukkig hoef ik dat niet allemaal alleen te doen en hebben we korte lijnen met leveranciers en andere zakelijke relaties waardoor een probleem snel opgelost kan worden.

Ook help ik mijn collega Yvonne met haar praktijk. Zij is bedrijfsjuriste voor een heleboel, met name, MKB bedrijven. Deze bedrijven hebben een abonnement bij ons afgesloten waarmee ze voor € 499,- per jaar 10 uur juridisch advies ontvangen. Ik maak de overeenkomsten klaar, verstuur deze samen met de opdrachtbevestigingen en houd de administratie van de abonnementen bij.  

Heel veel leuke dingen

Verder houd ik mij bezig met de website, offline en online marketing, evenementen en andere activiteiten, zoals de jaarlijkse kantoor barbecue, het eindejaarsfeest en een Sinterklaasfeest voor onze kinderen. De laatste twee vieren we trouwens samen met alle collega’s van onze beschermingsbewindkantoren uit Almelo, Zwolle en Almere

Af en toe regel ik een aantal dingen rondom rally’s waar Sebastiaan aan meedoet en het afgelopen jaar hebben we samen met een aantal bedrijven de Twentsche Rally georganiseerd.  Regelmatig organiseren en bezoeken we informele netwerkevenementen. Meestal doen we dit als team samen, maar ook wel eens alleen. 

Serieuze zaken

Mijn takenpakket lijkt misschien een pretpakket (!) maar ik krijg natuurlijk ook serieuze zaken voor mijn kiezen, zoals het doen van inkopen, offertes vergelijken, het up-to-date houden van een verplicht kantoorhandboek en af en toe minder leuke gesprekken voeren met zakelijke relaties.  Al met al heb ik een leuke afwisselende baan, vlakbij huis, heb ik leuke collega’s en krijg ik de mogelijkheid mijzelf te ontwikkelen. Op dit moment is dat op het gebied van online marketing, waarmee ons kantoor inmiddels een behoorlijke inhaalslag gemaakt heeft. We zijn online actief op Linkedin, Facebook en Instagram en versturen elk kwartaal een nieuwsbrief.  

Ook benieuwd naar mijn collega’s? Je vind ze op deze pagina

Contacten?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen of zie je mogelijkheden om samen te werken?

 

Het laatste nieuws

  • Nieuws

    Wet werken waar je wilt

    De Wet werken waar je wilt is begin juli aangenomen door de Tweede Kamer. Wanneer ook de Eerste Kamer deze wet heeft aangenomen heeft dit gevolgen voor jou als werkgever. Je denkt misschien dat je jouw werknemers hiervoor altijd toestemming moet geven. Hieronder lees je of dit zo is en...

    Lees meer
  • Nieuws

    Energie- en andere rekeningen betalen

    Oplopende rekeningen mkb-ondernemers De (financiële) gevolgen van de coronacrisis worden steeds meer zichtbaar. Veel bedrijven zien het aantal onbetaald gelaten rekeningen oplopen of hebben zelf moeite met het tijdig betalen van hun rekeningen. Zo moeten ondernemers die bijzonder belastinguitstel hebben aangevraagd vanaf 1 oktober jl., aan hun betalingsverplichtingen te dienaangaande...

    Lees meer